מהדרין, איזו מילה יפה. כמה היא אהובה ובכל מקום, בשמיים ועל האדמה.

פירוש המילה מהדרין, זה הידור, לעשות את מה שנדרש, יחד עם זאת מתוך אהבה ורצון. זה כל כך רצוי ואהוב שמחפשים לעשות את החיוב בדרך יותר מוצלחת, יותר מכובדת. מהדרים במצווה.

מצוות כיבוד הורים, זאת מצווה חשובה במיוחד, זה הדיבר החמישי והוא מופיע בצד של המצוות של בין האדם למקום על אף שזה נראה לכאורה כמו מצווה שהיא בין אדם לחברו. 

ההורים שלנו, הם לא חברים שלנו, הם שותפים לקב"ה בתהליך היצור שלנו, הם האנשים שעומדים לזכותם החיים שלנו עצמם, וקיימת מצוות כיבוד הורים, כי האנשים האלה מעניקים את כל מה שהם יכולים למען הילדים שלהם. 

אז הגיע השלב הזה בחיים אחרי שהם עשו כל כך הרבה למעננו, שהם כבר פחות נמרצים, פחות בריאים, פחות צלולים והאמנם קיימת מצווה כזאת, של לכבד אותם, יחד עם זאת עבורנו זאת זכות כבירה שאנחנו זוכים להיות במקום שהם שם ואנחנו יכולים לגמול להם כמו שצריך על כל הטוב הזה שהגענו אליו בזכותם. 

אז יש דיור מוגן, ויש דיור מוגן למהדרין. בדיוק כמו באוכל, אפשר לאכול מה שהתורה העניקה לנו, ואפשר להדר ולחפש את המהודר ביותר והמשובח ביותר ולדקדק בקלה כחמורה.

אז מה סבא וסבתא צריכים? הם הגיעו לגיל מכובד יותר, גיל הזקנה, שעליו נאמר "זה קנה" מה קנה? חוכמת חיים קנה, חלפו עליהם השנים. ואחרי שהעניקו לנו כל כך הרבה אנחנו רוצים להדר ולהעניק להם את הכי טוב שניתן להעניק. דיור מוגן איכותי, הכי טוב זה קודם כל האוירה הצדקת הזאת שאל תוך המציאות שלה הם התעצבו, מתוך המילה עיצוב. הנוקשות של סבא עם הרוך של סבתא שמשלימים האחד את השניה, ולא מחפשים לשחק בקלפים אלה יותר להעביר את הזמן בדרך נעימה, עם עוד חברים בגילם שיש להם היכולת לספר בינם לבין עצמם עד כמה שהם גאים בצאצאים שלהם, חברים עם צאצאים משל עצמם. ולהנות מפעילויות באוירה נעימה יותר כזאת, שמכבדת אותם ולא מחסירה מהם דבר. ובוודאי שלא מעמידה אותם במצבים לא נעימים. זה נקרא דיור מוגן או בית אבות למהדרין.