בית אבות הפך כבר מזמן לשם דבר בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי, שכן לצערנו נותרת ברובה המוחלט בודדה בערב ימיה משום שכבר הילדים עזבו את הבית וכל אחד מתרכז בחייו ולא תמיד יש לילדים זמן לדאוג ולטפל בהוריהם. כיום, קיימים בתי אבות למגוון אוכלוסיות בארץ, אנו מתמקדים באוכלוסייה הדתית והחרדית. ההבדל בין בית אבות לחרדים לבין בית אבות רגיל הוא בעיקר בצביון הבית שכן אצל בית אבות לחרדים ישנו דגש רחב יותר על הדת ועל התורה, משמע מקיימים שבת קודש כהלכתה וזה כולל קידוש וארוחה מפוארת עם שאר דיירי הבית, כמו כן גם מקיימים חגים ומועדי ישראל כסדרם, ישנה הקפדה על שמירת הדת והמצוות כולל הפרדה בבריכה, ארוחות כשרות למהדרין ועוד.

היתרון רב העוצמה אשר בגינו לרוב בוחרים לשלוח את אוכלוסיית בית האבות הוא בשל מצוקת הקשיש להיות לבד בביתו. כאן הקשיש מקבל תחושת ביטחון ברמה האישית שזקוק לה בתור בן אדם עצמאי וכן גם ברמה החברתית. בעקבות עלייה בתוחלת החיים של הציבור היהודי בכלל ושל הציבור החרדי בפרט, הביקוש אל בית אבות לחרדים עלה ונהיה מבוקש משנים עברו. אצלנו בבית האבות הקשיש מכיר חברים חדשים והוא אף פעם לא לבד, בנוסף הוא נמצא בקרב שירות רפואי המופעל על ידי אחיות ורופאים מהטובים בתחומם לאורך השבוע מה שנותן לו את הביטחון שחלילה ויקרה לו משהו או שמצבו הבריאותי ידרדר, יהיה מי שידאג לו. אנו בבית האבות דואגים לעטוף את הקשיש בחום ובאהבה וכן לספק לו הקשבה ודאגה להם כה זקוק בתקופה זו של חייו.

אצלנו בין כותלי בית אבות לחרדים ישנה חופשיות להסתובב, גם בתקופה זו של הקורונה. הדייר פשוט שם על עצמו מסיכה ויכול להסתובב ולהנות משלל האטרקציות שיש לנו פה, בנוסף, לכל דייר פה יש חדר פרטי אשר מתאים לזוג או ליחיד ויש לחדר את כל מה שצריך כדי להתקיים בכבוד ובנוסף יש בכל חדר גם נוף מרהיב אל יופיה של ירושלים. בית אבות לחרדים ממוקם במיקום מרכזי בלב ליבה של ירושלים עיר הקודש וכן על ידי יתרון בולט זה, הדיירים יכולים לטייל באתרים הקדושים הקרובים אליהם ובכך לא ישעמם לה. טרם הקורונה היינו מסיירים באתרים התיירותיים ובשוק, ונשוב לפעילות זו בעזרת השם בקרוב.

בית אבות לחרדים זה כה חשוב לחרדים מאוכלוסיית הגיל השלישי מפני שכעת בזמן שהעולם מתפתח והאוכלוסייה הזו נשארת בודדת ופגיעה, כאן הקשיש יוכל לקיים אורך חיים בכבוד ולהתגבר על כל אתגר באמצעות סיוע יום יומי, הקשבה ודאגה של הצוות. אם אתם מחפשים בית אבות לחרדים, אתם תשמחו להכיר את טובי העיר. היכנסו כעת לאתר וצרו עמנו קשר!